U bent hier

Whitepaper: mobiliteitsbudget in opmars

Mobiliteitsbudget in opmars: whitepaper

14 september 2017
De ontwikkelingen op het gebied van zakelijke mobiliteit gaan de laatste jaren sneller dan ooit. Flexibiliteit, individualiteit en duurzaamheid zijn de uitgangspunten voor een nieuwe kijk op zakelijke kilometers. Dit zorgt ervoor dat de traditionele vorm van zakelijk vervoer, de leaseauto, terrein verliest aan andere vormen van mobiliteit.
 
De keuze van transport wordt hierbij overgelaten aan de individuele omstandigheden van de werknemer, zoals werkplek, woon-werkafstand en de wens van de werkgever om te ‘vergroenen’. Om de zakelijke kilometers te financieren, is het mobiliteitsbudget sterk in opkomst. Werkgevers bieden hun werknemers een vast bedrag per maand, waarmee ze zelf hun mobiliteit inkopen. Uiteraard is deze frisse kijk op mobiliteit ook op zijn plek in de klein zakelijke markt en ook zzp’ers kunnen er hun voordeel mee doen.
 
In deze whitepaper geven experts een inkijk in de moderne zakelijke mobiliteit, waarbij het mobiliteitsbudget telkens het uitgangspunt is: waarin onderscheiden de verschillende vormen van transport zich van elkaar? Wat zijn de financiële consequenties en hoe werkt het nu in de praktijk?